La Matheysine – Artistic education residency 2022/2023

Artistic residency – Dance

In the Matheysine community of municipalities 2022-2023

The residencies offered by the Malka company are designed to provide a space for gathering, reflection and debate around artistic education, based on raising awareness and practising dance, as well as presenting pieces from its choreographic repertoire.

Programming and circulation of works: Miracles and J’ai pas toujours dansé comme ça

O.C.N.I Objets Chorégraphiques Nouvellement Imaginés – Participatory project with performance at La Mure

Artistic and cultural education: LYPPRA, Lycée Professionnel Privé Rural des Alpes à La Mure, Maison pour Tous et Foyer pour Tous à la Motte-d’Aveillans et Susville, école de musique de la Mure, école de La Morte, école Les Bastions à La Mure, IME Les Trois Saules à La Mure, école de Laffrey, Collège des Vallons des Mottes à La Motte-d’Aveillans

Awareness-raising and training: Lecture en Corps with storyteller Elisabeth Calandry at La Matacena media library in La Mure, inclusive workshops (parent-child) at Les petits pas dans les grands studio.

Partners involved: LMCT, les services sociaux du Département, l’IME les Trois Saules, le LYPPRA, le Collège du Vallon des Mottes, les écoles de Nantes en Rattier, Saint-Honoré, La Motte d’Aveillans, Notre-Dame de Vaulx, Entraigues et Saint-Laurent-en-Beaumont, le CHRS La Roseraie, la Mission Locale, la SCIC Petite Enfance, la ludothèque Jeux Rigole, les Petits Pas dans les Grands, la Cie Kikeï, l’école de musique municipale de La Mure.